کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور، گفت: از ابتدای هفته آینده در غالب مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

کاهش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور از هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین، فریبا گودرزی اظهار داشت: طی امروز و فردا در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به ویژه در ساعت های بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود و فقط در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعت های بعد از ظهر رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود.

گودرزی تصریح کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، شمال سمنان، ارتفاعات شرقی استان تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

وی افزود: در دو روز آخر هفته در جنوب غرب و جنوب کشور افزایش نسبی دما و از ابتدای هفته آینده در غالب نقاط کشور کاهش نسبی دمای هوا پیش بینی می شود که کاهش دما در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه تا سه شنبه حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و همچنین در ساعت های بعد از ظهر روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید در برخی نقاط احتمال تشکیل گرد و خاک وجود دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.